Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 18 januari 2010 13:27

Idag vaknade jag halv ett, längesen jag sov så här länge! :o Så nu har jag varit vaken en timme och vad har jag gjort under den timmen? Ingenting. Pratat lite med Mimmi så ikväll ska vi iväg till gärdets fritidsgård och dansa med VMD. Erik ska skjutsa mig till Kilafors till halv fyra och sen tar jag buss 75 till Bollnäs med Mimmi. Dansen skulle väl hålla på till typ sju åtta nån gång så då tar jag nog 20.15 tåget till Kilafors och försöker fixa hämtning därifrån sen.

Nu försöker jag lura med mig Louise på dansen också men det går ju inte alls de e. Hon ska vara med Erik, suck! Dom där två kommer tröttna på varandra rätt snart om dom ska vara med varandra så här mycket. Men men, deras val och dom gör som dom vill, inget jag kan göra något åt :)

Nu ska jag gå och duscha och sen blir det till att göra lite mat skulle jag tro.


I'm stretching but you're just out of reach.


Puss /e

Av Elin - 17 januari 2010 16:11

Åh, jag orkar inte mer. Den här jävla veckan i månaden tar kål på mig. Vill bra gärna byta med en kille just nu så man slipper den här skiten. Allt känns fel och dåligt och ingenting går som jag vill längre. Är hur sur och grinig som helst. Och ja, det går bättre att skriva detta här än att prata med någon om det tycker jag.

Jag funderar på att flytta till pappa eftersom man inte känner sig speciellt välkommen hemma hos mamma längre. Men det känns dumt mot mamma det också, att hon ska "förlora" två barn pga Chrille. Allt är hans fel. När jag är hemma hos mamma sitter jag inne på mitt rum med dörren stängd pga att Chrille är allmänt seg i huve. Orkar inte med honom och hans humör just nu.

Helgerna går otroligt segt och jag har inget att göra. Just nu hatar jag att bo i Segersta, usch!


Mamma, mamma minns du
Vi rådde om varandra
pratade om allt
och kärleken var stor
Mor och dotter
Dotter och mor

 

Puss /e

Av Elin - 16 januari 2010 20:58

Idag har jag varit i skolan på Öppet hus mellan 12.30 - 14.30 Vi grillade korv coh gjorde pinnbröd. Efter skolan kom Stucka och hämtade mig och vi åkte hem till mig för att jag skulle hämta innebandy grejer. Sen åkte vi och spelade innebandy. MIN BROR VAR MED! :O haha! Duktig var han iaf.

Nu sitter jag i min säng hemma hos pappa, med Agnes :) Vi lyssnar på musik, pratar skit och har allmänt trevligt ;p hehe..


So long, see you some other time!


Puss /e (och Agnes)


Av Elin - 14 januari 2010 18:46

Idag har skoldagen varit rätt bra faktiskt, även fast vi gick ända till fyra. Fick reda på trafikantkunskapsprovet som vi gjorde för typ hundra år sen, jag fick MVG! :D Fick också reda på hur det gick på min bokrecension i Engelska B, VG+. Lite stolt man är då, haha! PLUS att jag hade bäst närvaro i hela klassen när vi gick igenom närvarolistan, jag hade 96% närvaro sen vi började i augusti, varav 3% giltig frånvaro och 1% ogiltig frånvaro. Jag är fan bäst! :p


Jag läste nyss Louise's blogg. http://www.louiseth-berg.devote.se/ 

I den stod det att jag hade fått henne att tänka efter, så nu har hon också typ en mening ur en låt som rubrik. Hihi, tycker om den bruttan ja, och saknar henne gör jag! Och sen nån gång ska hon pierca sig på samma ställe som mig ;) Eller ja, hon skrev till mig att jag skulle göra det på henne. Läskigt!

På tal om piercingen... Ikväll ska jag berätta för mamma att jag har piercat mig. Hon kommer bli tokig men hon kan ju inte göra så mycket åt saken liksom, hah! Hon kan ju inte tvinga mig till att ta ut den iaf, och det är bättre att jag berättar nu så hon inte får reda på det från annat håll sen.

Måste försöka klämma in en stund med Louise nu i helgen också, längesen vi busade nu.. Vill gärna få med henne och Erik på innebandyn på lördag men det lär väl inte gå antar jag. Louise skyller på att hon inte har någon klubba, vilken fjant ;) Det är ju liksom minsta problemet.

Förresten har Erik och Louise varit tillsammans i två månader idag,

GRATTIS SÖTPLUPPAR! :D <3333


Imorgon blir det skola mellan 8 - 15 och sen ska jag kanske gå till Sara och kika på lite film med henne och Jonas. Trevligt trevligt! :) Sen kommer natten spenderas uppe på Granberg eftersom det är Öppet hus på Torsberg på lördag och jag ska vara där mellan 12.30 - 14.30 Vi i BF08 ska typ stå ute och grilla korv och göra pinnbröd så att besökarna kan se lite vad man gör i kursen "Natur och friluftsliv". Så nu hoppas jag på att det blir lite varmare på lördag :)

Och förresten, igår var jag på stan med Rebecca, Anna och Erika. Erika och Anna åkte hem strax efter två nån gång och då gick jag och Rebecca till Deichmann. Jag köpte skor. (a) Skit snygga är dom!


 

Kill me before I die.


Puss /e

Av Elin - 13 januari 2010 06:39

Igår efter skolan kom Stucka och hämtade mig och vi åkte hem till Simon och Emelie. Vi kom dit vid halv ett skulle jag tro och sen fick jag sitta och kolla på medans dom spelade tvspel hur länge som helst. Efter ett bra tag kom Lilljon och Elin dit på skoter och hälsade på men dom åkte lika fort igen. Jag, Stucka och Simon åkte till max oxh käkade, eller jag åt inte men dom gjorde. Efter det åkte Simon till Dymek och jag och Stucka åkte hem till Bumbe och hälsade på en sväng.

Vid åtta skjutsade Stucka hem mig och när jag kom in gick jag direkt till toaletten och piercade mig, för Simon trodde inte att jag skulle våga. Haha!

Nu måste jag springa till bussen!


Puss /e

Av Elin - 11 januari 2010 19:36

Idag åkte jag till skolan en sväng men sen orkade jag inte vara kvar längre så jag tog 10.49 tåget till Kilafors och gick till Kilafors skolan och hälsade på Sprätten. När jag kom dit var han på Hambogrillen och åt så då gick jag dit också eftersom jag inte hade ätit något, så det blev en tunnbrödsrulle för mig :) Sen gick vi tillbaka till skolan och då hade Louise lunch så hon kom och gjorde oss sällskap nere på gårn. Vid ett gick hon på lektion igen och då var jag med Sprätten. Vid två slutade Louise så då gick hon och jag hem till henne för att hon skulle hämta pengar sen gick vi vidare till Konsum och köpte godis, mums! :D Vi gick till Hällagården och åkte med Vickan hem därifrån. På vägen hem såg vi två hundar springa lös på vägen så då stannade vi och jag och Louise klev ur och lockade på dom för att dom inte skulle bli påkörda. Vi visste vems hundar det var så vi tog med dom i bilen och skjutsade hem dom till ägaren. Sen fortsatte vi hem till pappa där vi satte igång att koka kola. God blev den iaf.

Strax efter fem kom Simon och Stucka och hämtade mig för att vi skulle åka lite skridskor. Så nu har jag nyss kommit hem från en skridskorunda. Trevligt, men kallt! :) Och jag gjorde min första vurpa på hur många år som helst, så nu har jag lite ont på vänster sida. Men men, sånt man får tåla ibland :p

Nu blir det dusch och sen blir det till att sitta här och sen blir det sängen, är så fruktansvärt trött...


I can never forget, so don’t remind me of it,

forever.


Puss /e

Av Elin - 10 januari 2010 11:52

Idag ska jag till sporthallen vid två för Vickan ska spela match. Matchen börjar halv fyra men Vickan ska vara där klockan två så då åker jag med henne dit och väntar. Efter matchen ska jag väl bara hem till mamma eftersom skolan börjar imorgon. Fy fan, vill inte! :(

Idag blev det inte något långt inlägg, men å andra sidan blev det ett rätt långt igår/natten som var ist :p


If I wasn’t here tomorrow would anybody care..?


Puss /e

Av Elin - 9 januari 2010 23:58

Idag har jag varit hos mormor och Lasse och då bakade jag två sockerkakor och spelade lite kort med mormor, Louise kollade på. Vid halv fyra skjutsade Erik och Louise mig till Stefan och Agneta så jag åkte med Stefan och Johan till innebandyn. På innebandyn tror jag att alla siktade på mig, fick hur många skott som helst på mig och det brukar jag inte få! Efter innebandyn åkte jag med Stefan och Johan hem till dom igen och åt mat och sen var jag med Agnes, Liv och Sara.

Nu sitter jag i soffan hemma hos pappa och lyssnar på världens bästa låt tror jag fan! Sprätten tipsade om ett bra band och några bra låtar. Har en jävla grym musiksmak den karln! Skillet - Lucy. Helt underbar låt, och texten är så jävla fin!


Jag vill bara passa på att säga förlåt till alla som jag har varit sur och grinig mot nu den senaste tiden. Men jag har verkligen inte mått bra. Det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud nu och jag får ingen hejd på det. Allt har hopat sig som ett stort svart moln över mig känns det som. Så snart kommer allt komma ut på samma gång, frågan är bara vem jag kommer lägga allt på då.

Nä usch, vilken hemsk människa jag är. Vill inte att det ska bli så, men tyvärr är det sån jag är, har varit och kommer alltid vara...


Now that it's over
I just wanna hold her
I've gotta live with the choices i made
And I can't live with myself today

 

Puss /e

Ovido - Quiz & Flashcards