Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 31 januari 2010 21:08

Imorgon är det tillbaka till skiten som gäller. Orkar verkligen inte med skolan nu. Har hur mycket plugg som helst att ta mig igenom. USCH!

Jag har ingen lust eller ork att lägga ner tid på att blogga ikväll så nu lägger jag mig i sängen. G'natt!


This darkness will turn to light.


Puss /e

Av Elin - 31 januari 2010 00:54

Idag på innebandyn gick det ju som det gick.. Dåligt, som vanligt! Efter innebandyn åkte jag med Stefan, Johan, Agnes och Fredrik hemåt. Vi mötte pappa vid affärn så då bytte jag bil. Satte mig bakom ratten i pappas bil så jag övningskörde lite med honom.

Har nyss kommit hem från Vickan och Kikki, har varit där och kollat på fotboll med dom. Nu får det bli sängen för min del iaf, men först måste jag få in Sudden.

Imorgon blir det Bollnäs och titta på Vickan's match.


Så flyg lilla fågel,

flyg,

ta med min dröm och bygg

nytt bo

vid en vacker strand


Puss /e

Av Elin - 30 januari 2010 12:39

Inatt har jag sovit som en stock, äntligen!

Farfar, som knappt pratar med mig i vanliga fall, kom hit till pappa med farmor och vad får man höra då då, jo att man har stor rumpa. Jag blir så jävla arg! Lika med Erik, Lasse och pappa... Dom får man också höra det från. Klart jag vet att jag har stor rumpa och är tjock, det är liksom inget dom behöver påminna mig om! Visst, dom kanske skämtar men jag tar åt mig av sånt där, som en tvättsvamp. Om folk säger att jag är fin tar jag nästan aldrig åt mig, men om folk säger att jag har stor rumpa tar jag åt mig som fan! Och det tar verkligen på mig, jag mår dåligt av att höra sånt, ÄVEN om det bara är på skämt. 

Ni kanske tycker att jag är töntig nu men då får ni tycka det. Ni behöver inte kommentera om ni tänker tracka ner på mig. Orkar varken ris eller ros just nu.

Ville bara skriva av mig lite ist för att skälla på farfar. Orkar inte bråka med någon just nu.

I eftermiddag blir det innebandy!


Don't say goodbye
Cause I don't wanna hear those words tonight


Puss /e

Av Elin - 29 januari 2010 16:59

Ja, det där med att sova ut idag gick ju lite sisådär. Vaknade första gången vid åtta och gick då upp och åt frukost, sen somnade jag om igen vid elva och vaknade halv ett. Sen gjorde vi oss i ordning för begravningen och åkte iväg och hämtade Vickan och mormor sen vidare till kyrkan.

Jag verkligen hatar stämningen som är i kyrkan när det är begravning, så dyster och mörk, men men.. Det är väl meningen att det ska vara så antar jag.

När jag satt där i kyrkan idag och tänkte kom jag fram till att livet är alldeles för kort. Man måste ta vara på varje ögonblick och försöka göra det bästa av alla situationer. "Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today" - det bästa som har sagts, någonsin.

Sen tänkte jag också på morfar, nästan hela tiden gick mina tankar till morfar. Jag kunde ha hälsat på honom fler gånger där på sjukhuset, jag kunde ha hälsat på honom fler gånger när han var hemma och jag kunde har sagt att jag älskar honom fler gånger. Jag hade kunnat göra så mycket, och det är så dags att komma på det nu. Jag hatar att vara efterklok, och jag verkligen hatar mig själv för att jag inte tog vara på de tillfällen jag fick tillsammans med morfar, min morfar. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom, på hur mycket jag kunde ha gjort för honom och på hur mycket jag saknar honom nu när han väl är borta. Men jag vet ändå på något sätt att han finns där, han bara finns där, vakar över mig, tänker på mig och är stolt över mig. Och han älskar mig! <3


Jaha, så vad händer ikväll då? Ingenting alls. Jippie, fredag kväll och jag har inget att göra. Fy tusan!


Puss /e

Av Elin - 28 januari 2010 22:00

Wohoo, känner mig duktig! Har nyss avklarat ännu ett pass på den där förbaskade cykeln. Tredje gången den här veckan faktiskt, vi får väl se hur länge det håller i sig. Jag kommer ju tröttna på det till slut om jag känner mig själv rätt.

Idag råkade jag somna på Trafikantkunskapslektionen och när jag vaknade var jag jätte grinig. Sen lyckades mina flickor få mig på bra humör igen genom att vi sög pappersbitar från varandras munnar. Haha, det där lät sjukt men jag vet inte hur jag ska förklara. Är inte så bra på att förklara, som ni kanske märker :p

Jaja, imorgon är jag ledig från skolan. Ska bli hur skönt som helst med sovmorgon, men dock hade det kunnat vara för något roligare än begravning, men men... Vi ska alla vandra samma väg och just nu var det Karl-Erik's tur.  


Du somnade så stilla
Din natt blir icke mera dag
Så tyst, så lugnt Du gick
från livet
Ditt hjärta slog sitt sista slag
Tack, kära Karl-Erik, vila i frid
När livet är slut
får vi mötas igen


Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova lite. Ska sova ut riktigt ordentligt imorgon!


Puss /e

Av Elin - 27 januari 2010 21:39

Idag var det en riktigt trevlig dag i skolan faktiskt. Hade sovmorgon till halv tio och sen blev det film i aulan, lunch, prat i aulan och sen en övning i ett klassrum. Slutade vid halv tre. Efter skolan kom Stucka och hämtade mig och vi åkte hem till honom för att jag skulle tillbaka till gärdet igen när dansen började. Så vi spelade kort, tittade på tv och han var allmänt dryg bara och jag blev arg! :p

Efter dansen tog Mimmi och jag bussen mot Kilafors och jag hoppade av i Norrbyn, så Chrille kom dit och hämtade mig. När jag kom hem gick jag och duschade och nu ligger jag i sängen och ska sova. Imorgon ville kanske Louise leka med mig, om inte hon skulle vara barnvakt..? Vi får väl se hur det blir med det :)


This is me, if I'm not good enough for you -

you're not good enough for me!


Puss & god natt /e

Av Elin - 26 januari 2010 19:25

Alltså herregud, jag känner mig helt slutkörd efter en dag i skolan. Orkar ingenting när jag kommer hem. Skulle behöva plugga nu, men jag har ingen ork. Jag ligger efter med några arbeten och det är inte likt mig, hua!

Jag tror att jag har hamnat i en svacka nu igen när allt bara är skit, ingenting är bra och jag är sällan glad. Vill inte! Orkar inte! Klarar inte av fler såna dagar nu känner jag.

Nä, nu ska jag gå ner och sätta mig och cykla en sväng, 25 minuter hade jag tänkt. Efter det blir det en dusch och sen får det tametusan bli sängen så jag är någorlunda utvilad imorgon.


I am damaged at best, like you've already figured out.


Puss /e

Av Elin - 25 januari 2010 19:48

Just nu letar jag efter någon gammal mp3 spelare. Jag blir tokig, man har haft typ fyra st och nu när man försöker hitta dom så finns dom ingenstans. Tänkte börja använda mp3 spelare ist för att nöta så hemskt mycket på mobilen. Men jag fattar inte vart jag kan ha gjort av alla mp3 spelare?! :s Typiskt!

Tänkte försöka komma upp på motionscykeln om en stund, cykla 30 min eller något. Jobbigt, men känns skönt efteråt! :)


I just came to say goodbye
I didn't want you to see me cry,

I'm fine
But I know it's a lie


Puss /e

Ovido - Quiz & Flashcards