Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Barnmorskebesök!

Av Elin - 14 december 2011 12:05

Kom på igår kväll att jag skulle till barnmorskan idag, vilket minne man har alltså! ;) Så vid tio gjorde jag mig iordning för att åka till Bollnäs, Tyson fick stanna hemma - ensam. När jag kommer ut på gården hör jag hur något låter från fönstret. Jag kollar upp och vad får jag se? Jo, en liten Tyson som står och slår på fönstret med tassen. Undra om det är någon som tycker det är tråkigt att vara ensam hemma?...

Det är ju tur att det inte är nå halt på våran gård så man knappt kommer härifrån med bilen... Suck! Men min lilla räserbil tog sig ändå framåt, sakta men (o)säkert! :p


När jag kom in till barnmorskan vägde jag mig, hon tog blodtryck och frågade lite allmänt hur det var och hur det kändes. Sedan fick jag lägga mig på britsen och hon mätte magen, (31 cm, och första gången hon mätte den var den 24 cm, så jag växer!) hon kände och klämde på bebisens huvud och efter det skulle hon lyssna på hjärtljuden. Dom har alltid legat på omkring 140-145 när jag har varit dit, men idag låg dom på 160. Så jag undrar om det var någon liten krabat som blev irriterad och sur när hon klämde på huvudet kanske :) mammas humör redan nu ;) haha!


Nu funderar jag på om jag ska fråga mamma om vi får äta med dom ikväll, det var ju så längesen! Och dessutom är det ju så tråkigt att laga mat hela tiden...


Puss /e

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 17 oktober 2012 13:42

Eftersom det här är min blogg och jag får skriva om precis vad jag vill tänker jag nu dela med mig av en sak jag börjar bli så fruktansvärt less på...   Jag frågar folk (som ska föreställa mina vänner..?) "Ska vi hitta på något någon dag? "Ska vi...

Av Elin - 1 oktober 2012 16:30

Imorse åkte Stefan iväg till Smedjebacken för att jobba. Han kommer hem på torsdag. Det är tre dagar dit, TRE! Jag har varit med om att han har jobbat borta förr, så jag tänkte att "det här kan väl inte bli så jobbigt, jag har ju Signe"...  Men ack...

Av Elin - 23 september 2012 18:31

Tänkte försöka få till någon rad här idag. Om det är någon som läser vill säga.. Ni som läser kan väl skriva en liten kommentar så jag inte skriver i onödan.   Jag börjar känna mig så otroligt rastlös om dagarna nu. Är så trött på att bara vara h...

Av Elin - 6 september 2012 10:08

Nu är det äntligen gjort! Nu slipper jag gruva mig mer! Nu sitter den där, den där jäkla p-spiralen. Jag har varit så fruktansvärt nervös inför att sätta in den, för alla jag har pratat med som har gjort det säger att det gör så jääääävla ont. Men å ...

Av Elin - 3 september 2012 13:33

Sitter här hemma i soffan med massa funderingar som snurrar runt i mitt huvud och en dotter som ålar omkring på golvet, som för övrigt blir åtta månader på lördag. Tiden går alldeles för fort!   För det första skulle det vara sjukt skönt om Stefa...

Ovido - Quiz & Flashcards