Alla inlägg under maj 2011

Av Elin - 22 maj 2011 17:05

Älskling står i köket och skalar potatis medan mormor tittar på. Sedan kommer morbror och pappa hit för vi ska grilla! Moster och Kikki kanske också skulle komma :) MYS!

Nä, nu måste jag gå och skära upp melonen innan de andra kommer, men det blev ju ett litet inlägg idag iaf! :)


Puss /e

Av Elin - 8 maj 2011 10:45

Helgen har avrit bra, dock har sambon jobbat. Men vad gör väl det? :)


Fredag: Efter jag hade vilat bort min huvudvärk kom min älskade morbror hit och hälsade på, och sedan kom även moster och kikki, myys! :) När dom hade åkt hem åkte jag till maja i västansjö och var där till sent på natten. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, och det behövdes verkligen! :)


Lördag: Tränade ungarna tillsammans med simon och efter det åkte jag och mormor till stugsund för att titta på christophers match, dom vann med 3-2. Duktiga killar!

På em var jag hemma hos mamma och chrille och sedan åkte jag hem för pappa skulle komma och hälsa på hemma hos oss. När han kom åkte vi iväg på björnsafari till långbo. Och jag som inte trodde att jag någonsin skulle få se en björn fick ändå göra det igår! Och typiskt var det väl att man inte hade kameran med sig! :(


Söndag: Idag ska jag åka till ida för att prova balfrisyr och efter det vet jag inte vad som händer?.. Ska nog hem och baka, och sedan kanske maja och wilma skulle komma och hälsa på? :)


Puss /e

Av Elin - 3 maj 2011 21:27

Nu har påsklovet varit och skolan har kört igång igen, det kändes lite surt imorse när man skulle kliva upp... Men men, snart bara en månad kvar till balen! Fy satan vad tiden har gått fort alltså! :D


Igår när jag hade vaknat runt halv tio sådär så ringde det på min mobil. Nyvaken var man ju men jag svarade ändå. Då visade det sig att det var vikariesamordnaren Aina Hellsten som ville att jag skulle jobba på Rengsjö Förskola under dagen för dom behövde en vikarie. Lite glad man blev då :) Lite extra pengar är aldrig fel! Stressa fick jag göra, fya! Duscha, borsta tänderna, klä på mig m.m Åkte in till farmor och fick matlåda och halv elva skulle jag börja jobba. Allt på en timme, duktiga jag :) Jobbade iaf till klockan fem. 

Jag som hade tänkt plugga hela dagen?...


Idag var det som sagt skola och det kändes inte alls bra. Känns som att jag ligger efter i allt, men men... Bara bita ihop och plugga på det.

Efter skolan åkte jag hemåt, Erika åkte med och vi plockade också upp Ida eftersom hon skulle komma hem till mig och ha en sån där Mary Kay-klass, som det så fint heter ;) Det var jag, Hanna, Erika och mamma.

Nu är klassen slut och jag tänkte plugga lite, men kom på att jag inte kan skriva ut den fakta jag behöver. Därför pluggar jag i skolan imorgon istället när jag har slutat, om jag inte skulle jobba på Karamellkungen med Inger då?... Jaja, sånt som märks! :)


Ensam hemma är man också eftersom sambon åkte till min gudfar, och dit tänker jag inte följa med. Usch nej, inte med tanke på vilka kommentarer man får av honom när man kommer dit... :(

Men nu du, Emma Dahlberg. Nu blev det ett riktigt långt inlägg. Och det var för din skull! Så nu hoppas jag verkligen att du kommenterar också ;) hihi..   


Puss /e

Ovido - Quiz & Flashcards