Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Funderingar.

Av Elin - 3 september 2012 13:33

Sitter här hemma i soffan med massa funderingar som snurrar runt i mitt huvud och en dotter som ålar omkring på golvet, som för övrigt blir åtta månader på lördag. Tiden går alldeles för fort!


För det första skulle det vara sjukt skönt om Stefan fick ett fast jobb någon gång, så han slipper hoppa runt en massa och få bara skitlöner hela tiden. Han var semestervikarie/sommarvikarie på BORAB i sommar, den här veckan jobbar han åt Hammarström. Men nästa vecka då, vad gör han då? Är han i Stockholm och jobbar eller får han vara på hemmaplan, eller kommer han vara helt arbetslös?


För det andra skulle det vara sjukt skönt om jag kunde få ett helgarbete. Jag har mailat till Konsum och ICA i Kilafors, men inget svar. Blir man förvånad?...


För det tredje så förstår jag inte hur jag kan känna mig så lycklig men ändå så olycklig på samma gång. Jag tror det beror på att jag har en underbar sambo och en underbar dotter. Jag är så lyckligt lottad som har dom i mitt liv! Hur skulle jag klara mig utan dessa underbaringar?!

Men sen kommer den sista funderingen... Hur känner Stefan? Saknar han tiden innan han träffade mig?

När vi är hos t.ex Elin och Andreas eller Tobbe och Agnes och dom börjar prata om hur Stefan var förr, hur fritt det var för honom att göra exakt det han kände för och hur bra han mådde, så skiner han upp. "Kommer du ihåg den gången?" "Kommer du ihåg när vi gjorde det?" Han får ett stort leende på läpparna och man ser verkligen i hans ögon hur han saknar det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 17 oktober 2012 13:42

Eftersom det här är min blogg och jag får skriva om precis vad jag vill tänker jag nu dela med mig av en sak jag börjar bli så fruktansvärt less på...   Jag frågar folk (som ska föreställa mina vänner..?) "Ska vi hitta på något någon dag? "Ska vi...

Av Elin - 1 oktober 2012 16:30

Imorse åkte Stefan iväg till Smedjebacken för att jobba. Han kommer hem på torsdag. Det är tre dagar dit, TRE! Jag har varit med om att han har jobbat borta förr, så jag tänkte att "det här kan väl inte bli så jobbigt, jag har ju Signe"...  Men ack...

Av Elin - 23 september 2012 18:31

Tänkte försöka få till någon rad här idag. Om det är någon som läser vill säga.. Ni som läser kan väl skriva en liten kommentar så jag inte skriver i onödan.   Jag börjar känna mig så otroligt rastlös om dagarna nu. Är så trött på att bara vara h...

Av Elin - 6 september 2012 10:08

Nu är det äntligen gjort! Nu slipper jag gruva mig mer! Nu sitter den där, den där jäkla p-spiralen. Jag har varit så fruktansvärt nervös inför att sätta in den, för alla jag har pratat med som har gjort det säger att det gör så jääääävla ont. Men å ...

Av Elin - 23 mars 2012 21:50

  Lördagen den 7 januari 2012 kände jag mig inte riktigt hundra i magen. På eftermiddagen/kvällen var jag och Stefan hos Snacke och Maria för att spela kort och äta mat från Hambogrillen. Pappa och Tobbe var också där. Under tiden då vi spelade kor...

Ovido - Quiz & Flashcards