Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Moving closer.

Av Elin - 12 september 2011 11:43

Ja, som alla säkert redan vet är det ju så här att jag är gravid :) Underbart säger jag bara! Ja, om man bortser från de dagar då jag mår illa då ;)

Igår var vi och köpte barnvagn, hur fin som helst - jag är sååå nöjd! :) Så nu är den saken ur världen iaf. Sen hade blivande farfar Bengt varit på Ullared och köpt en hel kasse med bebiskläder också fick jag höra igår! :) Och blivande farmor Anna-Lena hade tagit hem saker från jobbet eftersom hon jobbar på Dakapo. Hon hade bla tagit hem en vagn (som vi inte ska ha), skötbord (som vi heller inte ska ha då vårat badrum är alldeles för litet för det stora skötbordet), och sen hade hon även en spjälsäng (som vi inte ska ha, för vi ska ha spjälsängen som står hemma hos blivande morfar). Så det känns ju lite taskigt att vi inte ska ha något av de saker A-L tar hem, men men.. :/ Men då kan ju hon ha sakerna kvar där hemma tills hon ska vara barnvakt eller tills vi kommer dit och hälsar på :)

Vi var på ultraljud i Hudik den 31 augusti, och herregud vilken mysig känsla! Helt underbart att äntligen få se att det finns liv inuti min mage, och allt såg jättefint ut!   


Det är en sak jag har börjat fundera på... Nu när bebisen inte har kommit än är det i stort sett aldrig någon som kommer och hälsar på hemma hos oss. Men när bebben har kommit kommer vi inte få en lugn stund. Det känns ju lite sådär tycker jag :/ Det skulle ju vara kul om dom som tänker hälsa på bebisen kan komma och hälsa på mig och Stucka när det bara är vi också. Eller ja, iaf hälsa på mig när jag är ensam hemma med Tyson på veckorna kanske? Men nejdå, då är det ingen som kommer hit inte. Men jaja, nu ska jag inte reta upp mig på det. Det är klart att alla kommer vilja hälsa på vårat lilla mirakel - för det kommer vara den finaste ungen på jorden!   


Nu har jag delat med mig lite av det som snurrar i mina tankar, men nu får det vara bra för idag :p

Puss /e + bebben i magen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 17 oktober 2012 13:42

Eftersom det här är min blogg och jag får skriva om precis vad jag vill tänker jag nu dela med mig av en sak jag börjar bli så fruktansvärt less på...   Jag frågar folk (som ska föreställa mina vänner..?) "Ska vi hitta på något någon dag? "Ska vi...

Av Elin - 1 oktober 2012 16:30

Imorse åkte Stefan iväg till Smedjebacken för att jobba. Han kommer hem på torsdag. Det är tre dagar dit, TRE! Jag har varit med om att han har jobbat borta förr, så jag tänkte att "det här kan väl inte bli så jobbigt, jag har ju Signe"...  Men ack...

Av Elin - 23 september 2012 18:31

Tänkte försöka få till någon rad här idag. Om det är någon som läser vill säga.. Ni som läser kan väl skriva en liten kommentar så jag inte skriver i onödan.   Jag börjar känna mig så otroligt rastlös om dagarna nu. Är så trött på att bara vara h...

Av Elin - 6 september 2012 10:08

Nu är det äntligen gjort! Nu slipper jag gruva mig mer! Nu sitter den där, den där jäkla p-spiralen. Jag har varit så fruktansvärt nervös inför att sätta in den, för alla jag har pratat med som har gjort det säger att det gör så jääääävla ont. Men å ...

Av Elin - 3 september 2012 13:33

Sitter här hemma i soffan med massa funderingar som snurrar runt i mitt huvud och en dotter som ålar omkring på golvet, som för övrigt blir åtta månader på lördag. Tiden går alldeles för fort!   För det första skulle det vara sjukt skönt om Stefa...

Ovido - Quiz & Flashcards